DESIGNING AND UTILIZING POSTERS TO DEVELOP EMERGENCY COPING SKILLS FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Authors

  • Vu Thi Lan Anh Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Tran Thi Ngoc Anh Student K73, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Bui Le Bao Chau Student K73, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2025-0105

Keywords:

poster, emergency situation, emergency coping skills, primary school students

Abstract

Primary school students are particularly vulnerable in emergency situations such as drowning, poisoning, chemical incidents, and abuse due to their limited awareness and practical experience. Although the 2018 Primary Education Curriculum emphasizes emergency-response education through subject teaching and experiential activities, implementation remains inconsistent and ineffective. Posters with concise content, visual appeal, and memorability offer a promising tool for supporting the development of emergency response skills when designed and used appropriately. This study presents the scientific foundations, design process, and illustrative posters targeting 12 common emergency situations, and proposes practical applications in primary school teaching and student education.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông (Ban hành đính kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT)

[2] PTH Mai & VTL Anh, (2017). Giáo trình Tâm lí học sinh tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] Erren TC & Bourne PE, (2007), Ten simple rules for a good Poster presentation. PLoS computational biology, 3(5), e102.

[4] Sari PK, Rostini D, Ahmad A, Fajarianto O & Yulistiani N, (2019), The effect of poster media on students' learning motivation in social science for primary students, In Proceedings of the International Conference on Education, Language and Society (Vol. 37175)

[5] NT Thấn (chủ biên), NT Giao, ĐT Hồng, NT Hường, NT Nga, (2017), Giáo trình phương pháp dạy học các môn về Tự nhiên và Xã hội. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.

[6] NT Tuấn, (2010), Mối quan hệ giữa phương pháp dạy học và phương tiện dạy học trong dạy mĩ thuật. Tạp chí Giáo dục, 251, 60-65.

[7] PĐ Hòa, VTL Anh, (2024). Tổ chức hoạt động trải nghiệm ở tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] PV Quỳnh, PTH The, ĐM Phương (2024), Thiết kế Poster hỗ trợ dạy học phòng tránh đuối nước trong môn Khoa học 4, Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, ISSN 2615-8957; e-ISSN 3030-4490 Tập 20, Số 10.

[9] Ilic D & Rowe N, (2013), What is the evidence that Poster presentations are effective in promoting knowledge transfer? A State-of-the-art Review, Health Information & Libraries Journal, 30(1), p.4-12.

[10] Ah-Sanaky H, (2011), Media pembelajaran buku pegangan wajib guru dan dosen. Yogyakarta: Kaukaba Dipantara.

[11] Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Danh mục thiết bị dạy học tối thiểu cấp Tiểu học (Ban hành đính kèm Thông tư số 37/2021/TT-BGDĐT)

Published

2025-09-18

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Lan Anh, V., Thi Ngoc Anh, T. and Le Bao Chau, B. (2025) “DESIGNING AND UTILIZING POSTERS TO DEVELOP EMERGENCY COPING SKILLS FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS”, Journal of Science Educational Science, 70(6), pp. 14–23. doi:10.18173/2354-1075.2025-0105.

Similar Articles

1-10 of 266

You may also start an advanced similarity search for this article.