DESIGNING PLAN TO ORGANIZE EXPERIENTIAL ACTIVITIESTO FORM QUALITIESAND COMPETENCIESFOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0117Keywords:
plan design, experiential activities, primary school students, qualities, competenciesAbstract
The General Education Program 2018 mandates experiential activities at schools. These activities are designed to help students apply existing knowledge and experience in practice into new knowledge and skills to form student qualities and competencies. The article showed the process of designing the plan to organize experiential activities to form qualities and competencies for primary school students, supported by a solid scientific basis, proposed principles, and specific illustrations of the steps involved. The design process proposed by this article can help primary school teachers effectively design and organize experiential activities to foster qualities and competencies for primary school students.
Downloads
References
[1] Bộ GD và Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông (Chương trình tổng thể và Chương trình Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp).
[2] PS Nam, (2012). Tổ chức hoạt động học tập trải nghiệm của học sinh - khâu then chốt trong tiến trình vận dụng lí thuyết kiến tạo vào dạy học ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 78, 14-17.
[3] TTT Dung, NTV Anh, (2019). Một số hình thức tổ chức hoạt động trải nghiệm nội dung làm đồ chơi dân gian phần công nghệ lớp 3 theo Chương trình giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học, Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] PĐ Hòa (Chủ biên), VTL Anh, NH Trang, NH My, (2019). Tổ chức Hoạt động trải nghiệm lớp 1. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] PĐ Hòa, VTL Anh, (2024). Tổ chức hoạt động trải nghiệm ở tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[6] NM Đức & NT Nguyệt, (2017). Xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm trong Chương trình giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 146, 63 – 67.
[7] NV Hạnh, (2017). Học tập trải nghiệm: Một số lí thuyết học tập đóng vai trò trung tâm trong đào tạo theo năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh, 14(1), 179 – 187.
[8] Bộ GD và Đào tạo, (2019, 2020, 2021). Các tài liệu tập huấn, bồi dưỡng giáo viên về HĐTN, bao gồm Module 1.12; 2.12; 3.12; 4.12.