“LITTLE SECRET” APP DESIGN: A CONSULTATION AND SUPPORT TOOL FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS

Authors

  • Nguyen Thi Cuc K70 student, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Nguyen Phuong Lan K70 student, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Kieu Khanh Ly K70 student, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Nguyen Thi Hien Mai K70 student, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Do Hong Ngoc K70 student, Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Vu Thi Lan Anh Faculty of Primary Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0118

Keywords:

“Little Secret” app, counseling, support, primary school students, emotion recognition

Abstract

Developing children’s emotional regulation skills is one of the essential components of primary school counseling and support. The most crucial step in doing this is recognizing their feelings so that supportive actions can be suggested to assist them in controlling their negative emotions and keeping their positive emotions in check. The “Little Secret” app is a practical and helpful tool that teachers may utilize to recognize the feelings of their pupils, engage with them to inspire and motivate them, and locate timely counseling and support resources for them. The theme is investigating scientific foundations, suggesting the procedure and design of the “Little Secret” app for primary school student support and counseling. The project also conducted a trial to assess the app’s features, necessity, viability, and efficacy.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] PTT Hương, (2021). “Biện pháp giáo viên vận dụng để hỗ trợ học sinh tiểu học gặp khó khăn học tập”. Hội thảo Quốc tế: Nhận diện, lượng giá và can thiệp tâm lí cho trẻ em gặp rối loạn chuyên biệt học tập trong bối cảnh học đường.

[2] NTK Hoàn &NN Diệp, (2022) “Sức khỏe tâm thần của học sinh lứa tuổi tiểu học và nguyên tắc tư vấn tâm lí theo lí thuyết của Rogers = Mental health in elementary school-aged children and consultation principles: a theory of carl Rogers”. Tạp chí Khoa học, 57, 66-72.

[3] VTH Mơ & HGTrang, (2023). Tổng quan một số nghiên cứu về tham vấn tâm lí cho giáo viên tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 53-59.

[4] HT Hạnh, NTH Thiện & TTC Tú, (2021). Tài liệu hướng dẫn bồi dưỡng giáo viên phổ thông cốt cán - Mô đun 5 Tư vấn và hỗ trợ học sinh trong hoạt động giáo dục và dạy học cấp tiểu học.

[5] Cohn MA & Fredrickson BL, (2009). Positive emotions. Oxford handbook of positive psychology, 2, 13-24.

[6] PAM, (2013). Passive and Active Measurement: 14th International Conference. Proceedings, Lecture Notes in Computer Science, Hong Kong, China, DOI:10.1007/978-3-642-36516-4, ISBN: 978-3-642-36515-7.

[7] BV Huệ, PTH Mai & NX Thức, (2008). Giáo trình Tâm lí học tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[8] PTH Mai & VTL Anh, (2017). Giáo trình Tâm lí học sinh tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

Published

2024-04-20

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Cuc, N. (2024) “‘LITTLE SECRET’ APP DESIGN: A CONSULTATION AND SUPPORT TOOL FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS”, Journal of Science Educational Science, 69(5), pp. 66–76. doi:10.18173/2354-1075.2024-0118.

Similar Articles

11-20 of 151

You may also start an advanced similarity search for this article.