ORIENTATION FOR CONTENT OF EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN TEACHING READING LITERARY TEXTS FOR 2ND AND 3RD GRADE STUDENTS

Authors

  • Nguyen Thi Dung PhD student K42, Faculty of Philology, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam; Faculty of Primary and Early Childhood Education, Hai Phong University, Hai Phong city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0113

Keywords:

Content orientation, experiential activities, literary text, 2nd and 3rd grade students

Abstract

Experience is a crucial activity in contemporary teaching and learning. Experience is regarded as the process through which individuals acquire knowledge or skills by actively engaging in actions, observing, or perceiving objects, phenomena, people, etc., in the world through all sensory, intellectual, and emotional aspects that impact the subject within specific spaces and times. This article presents the content orientation of experiential learning activities in reading literary texts, consisting of four main aspects: experiencing artistic language in literary texts, experiencing the artistic world in literary texts, experiencing the creative process of literary texts by the author, and experiencing the artistic message of literary texts in practical life. These aspects help teachers accurately determine the content of experiential activities and help students achieve high effectiveness in reading and comprehending literary texts.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bộ GD&ĐT, (2018). Chương trình GD phổ thông - Chương trình tổng thể, bản tháng 12/2018.

[2] Cục nhà giáo và cán bộ quản lí cơ sở giáo dục, Bộ GD&ĐT, (2018). Kĩ năng xây dựng và tổ chức các hoạt động trải nghiệm trong trường tiểu học. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[3] NT Hùng (2008), Đọc hiểu văn bản văn chương trong nhà trường. NXB Giáo dục, Hà Nội.

[4] PTT Hương, (2016). Hồi ứng trải nghiệm và tổ chức hoạt động hồi ứng trải nghiệm của bạn đọc học sinh trường Nguyễn Tất Thành trong dạy học tác phẩm văn chương. Tạp chí Giáo dục, 6(28), 52-56.

[5] NT Liên (chủ biên), NT Hằng, TD Hải, ĐTN Minh, (2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục Việt Nam.

[6] TV Tính, (2017). “Kĩ năng xây dựng và tổ chức HĐTNST trong trường trung học”. Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.

[7] Kolb, David A, (2015). Experiential learning, Experience as the Source of Learning and Development. Pearson Education, Inc, Second Edition.

[8] Bộ GD&ĐT, (2021). Tiếng Việt 2, sách KNTTVCS, tập một. NXB Giáo dục Việt Nam.

[9] https://theki.vn/the-gioi-nghe-thuat.

[10] Bộ GD&ĐT, (2021). Tiếng Việt 2, sách KNTTVCS, tập hai. NXB Giáo dục Việt Nam.

[11] Bộ GD&ĐT, (2022). Tiếng Việt 3, sách KNTTVCS, tập một. NXB Giáo dục Việt Nam.

[12] Bộ GD&ĐT, (2022). Tiếng Việt 3, sách KNTTVCS, tập hai. NXB Giáo dục Việt Nam.

[13] Bộ GD&ĐT, (2022). Tiếng Việt 3, sách Cánh Diều, tập một. NXB Giáo dục Việt Nam.

[14] https://memart.vn/tin-tuc/blog/kham-pha-thong-diep-trong-ngu-van-la-gi-va-cach-su-dung-de-truyen-tai-y-niem-vi-cb.html.

Published

2024-12-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Dung, N. (2024) “ORIENTATION FOR CONTENT OF EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN TEACHING READING LITERARY TEXTS FOR 2ND AND 3RD GRADE STUDENTS”, Journal of Science Educational Science, 69(5), pp. 14–22. doi:10.18173/2354-1075.2024-0113.

Similar Articles

1-10 of 120

You may also start an advanced similarity search for this article.