THE CURRENT SITUATION ON IMPLEMENTING ACTIVITIES TO PREVENT, CONTROL AND HANDLE RISK AT SOME PRIMARY SCHOOLS IN HANOI

Authors

  • Nguyen Thi Ngoc Lien Faculty of Education Management, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0029

Keywords:

Prevention, control, risk handling, safe school

Abstract

Preventing, controlling, and handling risks is essentially taking actions to minimize negative, adverse, and unexpected impacts that affect the ability to achieve goals and expected results of organizations in general and schools in particular. These risk mitigation actions are identified as Eliminating risk, avoiding risk, transferring risk, minimizing risk, and accepting risk - turning risk into opportunity. This study is based on the theory of risk management, and surveys the current situation of risk prevention, control, and handling in some primary schools in Hanoi, thereby helping managers have an overview and more effective on an important stage in school risk management.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] N Dương. Xâm hại trẻ em vẫn diễn biến phức tạp dưới nhiều hình thức. Nguồn: https://vneconomy.vn/xam-hai-tre-em-van-dien-bien-phuc-tap-duoi-nhieu-hinh-thuc.htm.

[2] DTT Hương, NQ Thanh, TTM Ngọc, (2017). “Nhận diện hành vi rủi ro của HS trung học phổ thông ở HN hiện nay”. Tạp chí Khoa học Xã hội, 3(223), 15-25.

[3] Nghị định số 80/2017/NĐ-CP ngày 17/07/2017 của Chính phủ quy định về môi trường an toàn lành mạnh, thân thiện, phòng chống bạo lực học đường.

[4] Trung tâm Từ điển học Hà Nội, 1995. Từ điển Tiếng Việt.

[5] N Lân, (2006). Từ điển từ và ngữ Việt Nam. NXB Tổng hợp Tp. Hồ Chí Minh, 1540.

[6] ĐTH Vân, KN Đạt & HĐ Sơn (2013). Quản trị rủi ro & Khủng hoảng. NXB Lao động Xã hội, Hà Nội.

[7] Behcet Öznacar, (2018). “Risk Management Strategies in School Development and the Effect of Policies on Tolerance Education”. Open Equal Access Learn School Manage, 107-114. DOI: 10.5772/intechopen.70787.

[8] TCVN (2015), Tiêu chuẩn Quốc gia, ISO 9001:2015 – Hệ thống quản lí chất lượng – Các yêu cầu.

Published

2024-04-23

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Ngoc Lien, N. (2024) “THE CURRENT SITUATION ON IMPLEMENTING ACTIVITIES TO PREVENT, CONTROL AND HANDLE RISK AT SOME PRIMARY SCHOOLS IN HANOI”, Journal of Science Educational Science, 69(2), pp. 116–124. doi:10.18173/2354-1075.2024-0029.

Similar Articles

11-20 of 36

You may also start an advanced similarity search for this article.