AWARENESS ABOUT SCHOOL VIOLENCE AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN LIEN CHIEU DISTRICT, DA NANG CITY
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0033Keywords:
awareness, School violence, Secondary school studentAbstract
The article analyzes the awareness of school violence among students of secondary schools in Lien Chieu District, Da Nang. The quantitative research was conducted on 389 students and 20 teachers and the Young Pioneer Commander of 4 secondary schools in Lien Chieu District, Da Nang by questionnaire survey and interview methods. Students' awareness of school violence is assessed on three levels: knowledge - understanding - application. The results show that the majority of students in this study know about school violence but do not understand the nature of violent behavior and cannot apply it in practice.
Downloads
References
[1] Andreia Isabel Giacomozzi, Jane Laner Cardoso, (2020). “Experiences of violence among students of publics of public school”. Revista Brasileira de Crescimento e Desenvolvimento Humano 30, 2, 179 – 187. DOI:10.7322/jhgd.v30.10365
[2] Etta Roland, (2022). “The effect of school Violence on students’ social development”. American Journal of Educational Research, 25(3), 164 – 171.
[3] Hisham, Ghograb and Jamal, (2104). “School Violence and its Effects on Children's Attitudes towards Education and their Academic Achievement: Research Study”. Journal of Education and Practice. 5(3), 173 – 185.
[4] VT Hậu , PTH Chang, LTK Ánh, (2022). “Thực trạng và một số yếu tố ảnh hưởng đến thực hiện hành vi BLHĐ của học sinh Trung học Phổ thông Lương Tài 1, huyện Lương Tài, tỉnh Bắc Ninh năm học 2020 – 2021”. Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khoẻ và Phát triển, 1(06), 48 – 56.
[5] NTM Hương, (2020). “Một số biểu hiện ứng phó tiêu cực của học sinh bị bạo lực học đường tại các trường trung học cơ sở ở thành phố Hà Nội”. Tạp chí Giáo dục, 491(1), 22-27.
[6] HT Thuận, (2023). “Thực trạng hành vi bạo lực học đường của học sinh trường trung học cơ sở Đại Đức, huyện Kim Thành, Hải Dương năm 2022”. Tạp chí Y học dự phòng, 1(33), 31-36.
[7] NTT Dung, (2021). “Thực trạng hoạt động phòng, chống bạo lực học đường tại các trường trung học cơ sở ở Thành phố Hồ Chí Minh”. Tạp chí Giáo dục, 494 (2), 54–59.
[8] ĐN Đông, (2020). “Thực trạng hoạt động giáo dục phòng, chống BLHĐ ở các trường THCS huyện Cư Jút, tỉnh Đắk Nông”. Tạp chí Giáo dục, 483 (1), 61-64.
[9] THM Hồng, (2021). “Giáo dục phòng chống BLHĐ thông qua dạy học môn giáo dục công dân ở bậc THCS theo chương trình giáo dục phổ thông 2018”. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(4), 48 – 58.
[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2021). Thực hiện và xây dựng trường học an toàn, phòng chống bạo lực học đường ở trường trung học cơ sở. Chương trình ETEP.
[11] BTM Đông, (2023). “Thực trạng bạo lực học đường và nhu cầu hỗ trợ của học sinh trong phòng, chống bạo lực học đường”. Tạp chí Khoa học Học viện Phụ nữ Việt Nam, 24(4), 24-32.
[12] NM Toàn, P Thứ, (2023). Báo động tình trạng bạo lực học đường tại Việt Nam. Đài Truyền hình Việt Nam. https://vtv.vn/xa-hoi/bao-dong-tinh-trang-bao-luc-hoc-duong-tai-viet-nam-ky-1-mot-cai-nhin-sau-hon-20230425001056781.htm.
[13] Hoa DTD, (2019). Giáo trình Tâm lí học phát triển. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội, 137.
[14] NTT Bình, (2016). “Đánh giá của học sinh, sinh viên về hậu quả của bạo lực học đường”. Tạp chí Giáo dục, 311, 30 - 32.