SOME MEASURES TO FORM HISTORICAL AND GEOGRAPHICAL COMPETENCE FOR 4th GRADE STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0024Keywords:
Competence, capacity in History and Geography, geographical phenomena, historical eventsAbstract
With the research methods of analysis, synthesis, and generalization of the problem, the article has proposed measures to develop History and Geography capacity for 4th-grade students. Proposals are: Using a variety of teaching methods, using methods appropriate to thinking levels, effectively using geography teaching aids, and using appropriate methods according to the content flow... Those measures will help 4th-grade students develop the most basic History and Geography skills and are the foundation for good development of History and Geography skills in the upper grades.
Downloads
References
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông 2018, chương trình tổng thể.
[2] Ủy ban Khoa học xã hội Việt Nam, (2005). Từ điển Bách khoa Việt Nam, tập 4. NXB Từ điển Bách khoa.
[3] National Education Reform in Indonesia – http://www.worldedreform.com/intercon/ kedre9.htm
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Lịch sử và Địa lí (cấp tiểu học).
[5] Nhiều tác giả, (2023). Sách giáo khoa Lịch sử và Địa lí lớp 4, Bộ Cánh Diều. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[6] Nhiều tác giả, (2023). Sách giáo khoa Lịch sử và Địa lí lớp 4, Bộ Chân trời sáng tạo. NXB Giáo dục Việt Nam.
[7] Nhiều tác giả, (2023). Sách giáo khoa Lịch sử và Địa lí lớp 4, Bộ Kết nối tri thức với cuộc sống. NXB Giáo dục Việt Nam.
[8] NQ Uẩn (2008). Tâm lí học đại cương. NXB Đại học Sư phạm.
[9] BV Huệ, 2007. Giáo trình Tâm lý học tiểu học. NXB Đại học Huế.
[10] ĐH Trà, (chủ biên), (2015). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.