BUILDING AND USING SELF-STUDY MATERIALS FOR PRE-SERVICE PRIMARY TEACHERS TO DEVELOP INTEGRATED TEACHING COMPETENCY
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0011Keywords:
Integrated teaching, self-study material, pre-service Primary teacherAbstract
This study aims to build self-study materials to guide pre-service primary teachers to design integrated topics and apply them in teaching science. Thereby, we aim to contribute to the formation and development of integrated teaching capacity in the current context of program renewal. The article presents the principles and process of document development, introduces the content of the document, and demonstrates how to use materials to support learners in developing their cognitive abilities and the ability to design integrated lessons in Science at the Primary level. To assess the content, form, meaning, feasibility, and practicality of the document, the article uses the content analysis method through a questionnaire consisting of 5 open questions to process data for opinions of 8 experts and uses descriptive statistics for 56 teachers and 17 4th year learners via a questionnaire consisting of 17 closed questions employing 5-level Likert scale. The material is highly appreciated for its scientificity, feasibility, content, form, and meaning and can be used by students as a reference source in developing subject-teaching competence integrated into teaching Science in primary schools
Downloads
References
[1] OCED, (2017). Education 2030, Paris: OECD.
[2] Drake SM and Reid JL, (2018). Integrated Curriculum as an Effective Way to Teach 21st Century Capabilities, Asia Pacific Journal of Educational Research, vol. 1, 31-50.
[3] Drake SM and Reid JL, (2020). 21st Century Competencies in Light of the History of Integrated Curriculum, Frontiers in Education, vol. 5, 1-10.
[4] Fogarty R, (1995). Integrating curricula with multiple intelligences: Teams, Themes and Treads, USA: IRI/SkyLight Training and Publishing Inc.
[5] Venville GJ, Wallace J, Sheffield R, and Rénnie L, (2007). Looking Back, Looking Forward: Re-Searching the Conditions for Curriculum Integration in the Middle Years of Schooling: The Australian Educational Researcher, 34(2), 29-49.
[6] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông, chương trình tổng thể, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT.
[7] Thặng CT, (2011). Vận dụng quan điểm tích hợp trong việc phát triển CT GDPT giai đoạn sau 2015. Báo cáo tổng kết đề tài Khoa học và Công nghệ cấp Bộ, Mã số B2008-37-60, Viện KHGD Việt Nam.
[8] Ninh TT, Hội PTT, Biên NV, An ĐTT, (2017). Dạy học tích hợp Hóa học – Vật lí – Sinh học. Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[9] Trà ĐH, Biên NV, Ngọc TK, Ninh TT, Thủy TTT, Khanh NC, (2016). Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh - khoa học tự nhiên. Nhà xuất bản Đai học Sư phạm Hà Nội.
[10] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông, môn Khoa học, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT.
[11] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở trường tiểu học. Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[12] Nga NT, Dũng TM, Hương VNT, Trung LTBT, Phước NLH, (2018). Hướng dẫn dạy học theo định hướng giáo dục STEM ở bậc tiểu học. Nhà xuất bản Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
[13] Hoài VTT, (2019). Bồi dưỡng năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên ngành sư phạm hóa học trường Đại Học Giáo Dục-Đại Học Quốc Gia Hà Nội, Kỷ yếu hội thảo quốc tế lần thứ nhất về đổi mới đào tạo giáo viên, 209-218.
[14] Trang NTT, (2021). Phát triển năng lực dạy học tích hợp STEM cho sinh viên Sư phạm Hóa học: Luận án tiến sĩ Khoa học Giáo dục. Đại học Sư phạm Hà Nội.
[15] An ĐTT, Ninh TT, (2016). Xây dựng khung năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên Sư phạm Hóa học, Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, vol. 62, 79-84.
[16] Hương HTL, (2017). Đào tạo năng lực tổ chức dạy học tích hợp bộ môn Khoa học cho sinh viên sư phạm đáp ứng yêu cầu giáo dục phổ thông mới, Tạp chí Khoa học trường Đại học Sư phạm Hà Nội, vol. 62, 31-33.
[17] Hoài VTT, (2017). Xây dựng bộ công cụ đánh giá năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên ngành Sư phạm Hóa học, Tạp chí Khoa học trường Đại học Sư phạm Hà Nội, vol. 62, 59-70.
[18] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2021). Công văn 2345/BGDĐT-GDTH về Hướng dẫn xây dựng kế hoạch giáo dục của nhà trường cấp tiểu học.