DESIGNING A SET OF TEACHING-LEARNING CASE STUDIES FOR SOME CONTENT OF MODULE S1.4 ACCORDING TO THE COMPETENCY BASED TRAINING PROGRAM OF HA NOI MEDICAL UNIVERSITY

Authors

  • Nguyen Thi Le Department of Medical Physics, Hanoi Medical University, Hanoi city, Vietnam
  • Tran Thi Ngoc Hoa Department of Medical Physics, Hanoi Medical University, Hanoi city, Vietnam
  • Ngo Dung Tuan Department of Medical Physics, Hanoi Medical University, Hanoi city, Vietnam
  • Vu Thi Hanh Department of Medical Physics, Hanoi Medical University, Hanoi city, Vietnam
  • Trinh Minh Ngoc Department of Medical Physics, Hanoi Medical University, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0015

Keywords:

training innovation, learning outcome, case based learning, competency based education

Abstract

In this study, applying the theories on case-based learning, we have built a new set of 30 case studies used in teaching and learning for some contents of Module S1.4: Physical basis of life activities and applications in medicine according to the competency-based training program of Hanoi Medical University. A set of 30 case studies accompanied by 150 multiple choice questions (MCQ) is designed to suit each corresponding teaching method such as Lectures (LEC), Seminar (SEM), and Team Based Learning (TBL). The feedback from students shows that 97.1% of students agreed that the content of the cases is suitable with the goals and content of each corresponding lesson; 95.3% of students said that the situations all have a clinical context, promoting the attractiveness of the lesson. The content of the set of situations in the topic is completely new and has been built and used by lecturers of Medical Physics, Hanoi Medical University in teaching students of Hanoi Medical University recently.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Trường Đại học Y Hà Nội, (2019). Khung chương trình chi tiết Module S1.4. NXB Trường Đại học Y Hà Nội.
[2] Trường Đại học Y Hà Nội, (2019). Chuẩn năng lực cơ bản của bác sĩ Y khoa. NXB Trường Đại học Y Hà Nội.
[3] PS An & cs, (2015). Vật lí - Lí Sinh Y học. NXB Y học.
[4] TTN Ánh, NTK Huệ, (2020). Xây dựng tình huống có vấn đề trong dạy học Chương “Chất khí” (Vật lí 10) để phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh. Tạp trí Giáo dục, (486, Kì 2-9/2020), ISSN: 2354-0753, 32-37.
[5] TV Biều & cs, (2014). Sử dụng phương pháp tình huống trong dạy học hoá học ở trường Trung học phổ thông. Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (62), 5-16.
[6] PVN Uyên, (2013). Dạy học tình huống và một số biện pháp để sử dụng tình huống trong dạy học hóa học ở trường Trung học phổ thông. Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (42), 148-158.
[7] L Fawcett, (2017). The CASE Project: Evaluation of Case-Based Approaches to Learning and Teaching in Statistics Service Courses. Journal of Statistics Education, 25(2), 79-89, DOI: 10.1080/10691898.2017.1341286.
[8] D Allchin, (2013). Problem-and case-based learning in science: An introduction to distinctions, values, and outcomes. CBE Life Science Education, 12(3), 364-372, DOI: 10.1187/cbe.12-11-0190.
[9] Viện Ngôn ngữ học Việt Nam, (2001). Từ điển Tiếng Việt. NXB Thanh Niên.
[10] V Dũng, (2000). Từ điển Tâm lí học. NXB Khoa học Xã hội.
[11] PTM Đức, (2016). Sư phạm Y học thực hành, NXB Giáo dục Việt Nam.
[12] TV Biều, 2005. Các phương pháp dạy học hiệu quả. Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
[13] SF McLean, (2016). Case-based learning and its application in medical and health-care fields: A Review of Worldwide Literature. Journal of Medical Education and Curricular Development, 3(3), 39-49. DOI: 10.4137/JMECD.S20377.
[14] NV Cường, (2016). Phát triển chương trình dạy học định hướng năng lực. Tạp chí khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 61(3), 3-9.
[15] HJ Bruyere, (2009). 100 case studies in Pathophysiology, Lippincott Williams & Wilkins.
[16]https://docs.google.com/forms/d/1DJ4396cyCxz2kq4DW39ueG8ZHoTeEpLHJuseMu6xV84.
[17] RA Serway, (2010). College Physics. Charles Hartford.

Published

2024-01-25

Issue

Section

Educational Sciences: Natural Science

How to Cite

Thi Le, N. (2024) “DESIGNING A SET OF TEACHING-LEARNING CASE STUDIES FOR SOME CONTENT OF MODULE S1.4 ACCORDING TO THE COMPETENCY BASED TRAINING PROGRAM OF HA NOI MEDICAL UNIVERSITY”, Journal of Science Educational Science, 69(1), pp. 151–163. doi:10.18173/2354-1075.2024-0015.

Similar Articles

51-60 of 68

You may also start an advanced similarity search for this article.