APPLYING PROJECT-BASED LEARNING IN TEACHING THE HISTORY OF THE COMMUNIST PARTY OF VIETNAM TO STUDENTS IN THE DIRECTION OF COMPETENCY DEVELOPMENT

Authors

  • Nguyen Thi Thanh Tung Faculty of Politics – Civic Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0002

Keywords:

Project Based Learning; competence development; History of the Communist Party of Vietnam

Abstract

The research purpose is to clarify the relationship between using Project Based Learning (PBL) and developing learning capacity for students and to design the process of implementing PBL in teaching the History of the Communist Party of Vietnam. Theoretical and pedagogical experimental research methods are used in the research process. The findings show that, for the History of the Communist Party of Vietnam module, the PBL is an active teaching method, contributing to the development of problemsolving skills, communication skills, collaboration skills, and self-study competencies for students, with the potential for wide application in similar teaching contexts in political theory programs

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] NTM Lộc & HS Tương, (2021). Đề xuất mô hình trường đại học 4.0 đáp ứng xu thế phát triển của cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Tạp chí Giáo dục, 494 (2), 1-5.

[2] Paula C, Jose MGR & Marian QD, (2022). Project-Based Learning (PBL) and Its Impact on the Development of Interpersonal Competences in Higher Education. Journal of New Approaches in Educational Research, 11 (2), 259-276.

[3] Lu Z & Yan M, (2023). A study of the impact of project-based learning on student learning effects: a meta-analysis study. Frontiers in Psychology, 14, 1-14.

[4] Heba BI & Abdullah K, (2021). The Effect of Using Project Based Learning on Improving the Critical Thinking among Upper Basic Students from Teachers’ Perspectives. Pegem Journal of Education and Instruction, 11 (2), 52-57.

[5] Berta TN, Mariano RA, Jose LAH & Jairo RMe, (2020). Project-Based Learning: An analysis of cooperation and evaluation as the axes of its dynamic. Humanities & Social Sciences Communications, 7 (167), 1-7. https://doi.org/10.1057/s41599-020-00663-z.

[6] VTN Anh, (2010). Vận dụng phương pháp dự án để dạy học phần Lịch sử địa phương trong chương trình Giáo dục phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 56, 42-44.

[7] Milan M, Marcela K, Milan F, Michal L & Maria S, (2023). Projected-based learning and its effectiveness evidence from Slovakia. Interactive Learning Environments, 31 (7), 4147-4155, DOI: 10.1080/10494820.2021.1954036

[8] NV Đại, ĐTV Anh & VQ Trung, (2021). Vận dụng dạy học dự án theo mô hình Blended Learning trong môn Hoá học nhằm phát triển năng lực tự học. Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, 66 (2), 186-197.

[9] NT Nguyệt, (2011). Áp dụng hình thức dạy học dự án trong dạy học về Amino Axit ở trường Đại học Y Hà Nội. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 68, 49-51.

[10] NT Nga & ĐH Trà, (2010). Dạy học dự án cho sinh viên khối ngành kĩ thuật và kết quả đạt được. Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, 55 (8), 28-36.

[11] Pengyue G, Nadira S, Lysanne SP & Wilfried A, (2020). A review of project-based learning in higher education: Student outcomes and measures. International Journal of Educational Research, 102, 1-13.

[12] NT Nga & ĐH Trà, (2010). Dạy học dự án cho sinh viên khối ngành kĩ thuật và kết quả đạt được. Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, 55 (8), 28-36.

[13] NTM Lộc & HS Tương, (2021). Đề xuất mô hình trường đại học 4.0 đáp ứng xu thế phát triển của cách mạng công nghiệp lần thứ tư. Tạp chí Giáo dục, 494 (2), 1-5.

[14] NV Đại, ĐTV Anh & VQ Trung, (2021). Vận dụng dạy học dự án theo mô hình Blended Learning trong môn Hoá học nhằm phát triển năng lực tự học. Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, 66 (2), 186-197.

[15] Ban Bí thư, (2014). Kết luận số 94-KL/TW ngày 28/3/2014 của Ban Bí thư về việc tiếp tục đổi mới việc học tập lí luận chính trị trong hệ thống giáo dục quốc dân. Nguồn: https://tulieuvankien.dangcongsan.vn/.

[16] Ban Bí thư, (2014). Kết luận số 94-KL/TW ngày 28/3/2014 của Ban Bí thư về việc tiếp tục đổi mới việc học tập lí luận chính trị trong hệ thống giáo dục quốc dân. Nguồn: https://tulieuvankien.dangcongsan.vn/.

[17] Bộ giáo dục và đào tạo, (2021). Giáo trình Lịch sử Đảng Cộng sản Việt Nam (dành cho bậc đại học không chuyên lí luận chính trị). Nxb. CTQG Sự thật, Hà Nội.

[18] ĐT Thành & NTT Tùng, (2018). Một số giải pháp nâng cao chất lượng giảng dạy Lịch sử Đảng trong bối cảnh mới (qua thực tiễn trường Đại học Sư phạm Hà Nội). Tạp chí Lịch sử Đảng, 6, 119-124.

[19] Bộ giáo dục và đào tạo, (2006). Giáo trình Lịch sử Đảng Cộng sản Việt Nam (dùng trong các trường ĐH, CĐ). Nxb. CTQG, Hà Nội.

[20] Bộ giáo dục và đào tạo, (2021). Giáo trình Lịch sử Đảng Cộng sản Việt Nam (dành cho bậc đại học không chuyên lí luận chính trị). Nxb. CTQG Sự thật, Hà Nội.

[21] Paula C, Jose MGR & Marian QD, (2022). Project-Based Learning (PBL) and Its Impact on the Development of Interpersonal Competences in Higher Education. Journal of New Approaches in Educational Research, 11 (2), 259-276.

[22] NTL Phương (chủ biên), (2016). Chương trình tiếp cận năng lực và đánh giá năng lực người học. NXB Giáo dục Việt Nam.

[23] NTT Tùng, (2021). Phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho sinh viên qua dạy học học phần “Tư tưởng Hồ Chí Minh” trong bối cảnh mới. Tạp chí Giáo dục, 505(1), 48–53. https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/175.

[24] NĐN Hương & VP Lan, (2015). Thúc đẩy hoạt động tự học của sinh viên thông qua dạy học dự án. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 115, 42-44.

[25] Paula C, Jose MGR & Marian QD, (2022). Project-Based Learning (PBL) and Its Impact on the Development of Interpersonal Competences in Higher Education. Journal of New Approaches in Educational Research, 11 (2), 259-276.

[26] NV Đại, ĐTV Anh & VQ Trung, (2021). Vận dụng dạy học dự án theo mô hình Blended Learning trong môn Hoá học nhằm phát triển năng lực tự học. Tạp chí Khoa học, Trường ĐHSP Hà Nội, 66 (2), 186-197.

Published

2024-01-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Tung, N.T.T. (2024) “APPLYING PROJECT-BASED LEARNING IN TEACHING THE HISTORY OF THE COMMUNIST PARTY OF VIETNAM TO STUDENTS IN THE DIRECTION OF COMPETENCY DEVELOPMENT”, Journal of Science Educational Science, 69(1), pp. 11–23. doi:10.18173/2354-1075.2024-0002.

Similar Articles

61-70 of 72

You may also start an advanced similarity search for this article.