RESEARCH ON THE CURRENT STATUS OF MANAGEMENT OF TEACHING ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOL TECHNOLOGY SUBJECTS AT VIETNAM - AUSTRALIA JOINT SCHOOL

Authors

  • Do Hong Cuong Faculty of Education, Hanoi Metropolitan University, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0026

Keywords:

Teachers, administrators, teaching activities, management, primary school

Abstract

Management of teaching activities for Technology subjects at Primary schools according to the General Education program in 2018 has demonstrated various changes. The Technology subject at Primary aims for students to be able to evaluate the role of use, the comment on technology products, and the design of some technical handicraft products. However, the current situation of managing Technology teaching activities in elementary schools, especially private schools, requires a thorough assessment to design and propose effective management of Technology teaching activities. This research was conducted on a typical case study at a private primary school in Hanoi city and will present the current situation of managing teaching activities in Technology subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo. 2018. Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo. 2021. Công văn số 2345/BGDĐT-GDTH ngày 7/6/2021 về việc Hướng dẫn xây dựng kế hoạch giáo dục của Nhà trường cấp tiểu học.

[3] Razi A. & Zhou G. 2022. “STEM, iSTEM, and STEAM: What is next”. International Journal of Technology in Education (IJTE), 5(1), 1-29.

[4] LX Quang, (2017). Dạy học môn Công nghệ phổ thông theo định hướng giáo dục STEM. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[5] NS Nam, (2018). “Một số vấn đề giáo dục STEM trong trường phổ thông đáp ứng chương trình giáo dục phổ thông mới”. Tạp chí Giáo dục, 9, 25-29.

[6] PT Hương, PTN Quỳnh, (2019). “Thực trạng dạy học môn Công nghệ ở trường THCS tại một số tỉnh Bắc Trung Bộ Việt Nam”. Tạp chí Giáo dục, số 460(2-8), 35-41.

Published

2024-04-23

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Hong Cuong, D. (2024) “RESEARCH ON THE CURRENT STATUS OF MANAGEMENT OF TEACHING ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOL TECHNOLOGY SUBJECTS AT VIETNAM - AUSTRALIA JOINT SCHOOL”, Journal of Science Educational Science, 69(2), pp. 83–94. doi:10.18173/2354-1075.2024-0026.

Similar Articles

21-30 of 62

You may also start an advanced similarity search for this article.