USING THE ORFF-SCHULWERK MUSIC TEACHING METHOD TO DEVELOP INTEGRATED TEACHING CAPACITY FOR MUSIC PEDAGOGY STUDENTS

Authors

  • Vu Hong Anh Faculty of Arts, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0023

Keywords:

Capacity development, integrated teaching, sound, students, music pedagogy students

Abstract

Using the Orff-Schulwerk method in music teaching at high school levels has created an experiential learning environment that not only helps students develop musical knowledge but also brings educational experiences. diverse and rich but also contributes to helping students develop comprehensively and have flexible thinking in the learning process. Therefore, this research article points out the principles of music teaching according to the Orff-Schulwerk method and focuses on analyzing and using nursery rhymes and folk songs in the lesson design process. From there, deploy lectures for music pedagogy students according to Orff-Schulwer's teaching method to develop integrated teaching capacity for music pedagogy students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bộ GD - ĐT, 2018. Chương trình giáo dục phổ thông môn Âm nhạc (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).

[2] Bộ GD-ĐT, 2014. Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở Trường Trung học cơ sở, trung học phổ thông.

[3] VH Anh, (2021). “Tích hợp kĩ năng sống trong dạy học âm nhạc ở bậc tiểu học”. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, 2021. ISSN 1859 – 3917, 2, 44 – 47.

[4] Shamrock M, (2007). The Orff-Schulwerk Approach. Retrieved October 11, 2012, from American Orff-Schulwerk Association.

[5] Campbell PS, (1991). Rhymic movement and public school education: progressive views in the formative years, (12-22). American Music Education.

[6] HN Khải, (2012). Khái quát về một số phương pháp dạy học âm nhạc cho trẻ em tại Hoa Kì hiện nay. Kỉ yếu hội thảo khoa học về dạy học Âm nhạc, Mĩ thuật, Thể dục ở trường phổ thông, Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[7] HH Bình, LM Châu, PT Hà, NT Hạnh, TTH Lương, NT Nga, TTT Oanh, PTT Phương, NQ Quế, LT Thủy, ĐV Vi, (2011). Giáo dục kĩ năng sống trong các môn học ở tiểu học. NXB Giáo dục Việt Nam.

[8] Richard F, (2005). Body Percussion Sounds and Rhythms, A Comprehensive Training System.

Published

2024-04-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Hong Anh, V. (2024) “USING THE ORFF-SCHULWERK MUSIC TEACHING METHOD TO DEVELOP INTEGRATED TEACHING CAPACITY FOR MUSIC PEDAGOGY STUDENTS”, Journal of Science Educational Science, 69(2), pp. 52–60. doi:10.18173/2354-1075.2024-0023.

Similar Articles

51-60 of 66

You may also start an advanced similarity search for this article.