CURRENT STATUS OF DEVELOPING SELF-STUDY CAPACITY FOR STUDENTS IN TEACHING CHEMISTRY THROUGH THE BLENDED LEARNING

Authors

  • Nguyen Thi Thuy Trang Faculty of Chemistry, University of Education, Hue University, Hue city, Vietnam
  • Huynh Thanh Hong Nguyen Than Hien High School, Kien Giang province, Vietnam
  • Tran Thi Ngoc Van Dong Hoi High School, Quang Binh province, Vietnam
  • Nguyen Duc Hoang Nguyen Phu Huong Secondary School, Da Nang city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0129

Keywords:

self-study capacity, Blended - Learning, current situation, non-parametric test, structured questions

Abstract

Self-study capacity identified in the 2018 General Educational Curriculum is one of the general capacities that students need to develop. This article explores the current situation of developing self-study capacity for students through blended learning in some high schools in the Central and Southern provinces. This study uses the survey method of a questionnaire with structured questions. To process the data, the Kruskal-Wallis non-parametric mean test was used to evaluate factors that affect the use of ways to develop students' self-study capacity through blended learning. The results obtained show that the gender variable does not influence while the teaching seniority variable only has a slight influence; however, there is a statistically significant difference in the way of developing self-study capacity for students in the Quang Binh, Da Nang, and Kien Giang.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Bộ Giáo Dục và Đào Tạo, (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể. Hà Nội.

[2] VC Hương, (2018). Phát triển năng lực tự học cho học sinh thông qua dạy học hóa học Hữu cơ lớp 11 ở trường Trung học phổ thông. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[3] Quyết định của Thủ Tướng chính phủ, (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg - Phê duyệt đề án “Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022 - 2025, định hướng đến năm 2030”.

[4] C. J. Bonk, & Graham, C. R., (2012). The handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. John Wiley & Sons.

[5] HT Huyền & TT Ninh, (2023). Phát triển năng lực tự học cho học sinh thông qua dạy học phần Kim loại kiềm hóa học 12 theo mô hình 5E. HNUE Journal of Science, 68(5), 195-210. DOI: 10.18173/2354-1075.2023-0180.

[6] HTT Hong, PT Binh & NTT Trang, (2023). Practical investigation of secondary student’s natural science self-study competency in some urban districts of Hanoi. HNUE Journal of Science, 68(4), 155-165. DOI: 10.18173/2354-1075.2023-0110.

[7] TTH Liên & NTT Trang, (2023). Phát triển năng lực tự học của học sinh thông qua bài học E-Learing chủ đề “Năng lượng hóa học”. Tạp chí Giáo dục, 23(7), 83-89.

[8] TTH Liên & NTT Trang, (2023). Thiết kế bài giảng E-learning chủ đề “Năng lượng hóa học” lớp 10 nhằm phát triển năng lực tự học của học sinh. Hội thảo khoa học Quốc gia: Phát triển năng lực giáo viên trong bối cảnh chuyển đổi số. Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội, 207-213.

[9] NM Đức, LTL Yến & HTQ Trang, (2023). Phát triển năng lực tự học cho học sinh thông qua mô hình dạy học Blended Learning chủ đề “Nguyên tố nhóm VIIA” môn Hóa học 10. HNUE Journal of Science, 68 (5),167-179. DOI: 10.18173/2354-1075.2023-0178.

[10] NV Đại & ĐTV Anh, (2019). Xây dựng khung năng lực tự học của học sinh Trung học phổ thông trong dạy học hóa học theo mô hình Blended Learning. Tạp chí Giáo dục, 458, 45-50.

Published

2024-12-30

Issue

Section

Educational Sciences: Natural Science

How to Cite

Thi Thuy Trang, N. (2024) “CURRENT STATUS OF DEVELOPING SELF-STUDY CAPACITY FOR STUDENTS IN TEACHING CHEMISTRY THROUGH THE BLENDED LEARNING”, Journal of Science Educational Science, 69(5), pp. 187–195. doi:10.18173/2354-1075.2024-0129.

Similar Articles

31-40 of 151

You may also start an advanced similarity search for this article.