ENHANCING THE CAPACITY OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON INCLUSIVE EDUCATION MEETING THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM

Authors

  • Nguyen Van Hung Special Education Center, Vietnam Institute of Educational Sciences, Hanoi city, Vietnam
  • Dinh Nguyen Trang Thu Faculty of Special Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0084a

Keywords:

Inclusive education, students with disabilities, capacity building, 2018 general education curriculum

Abstract

Implementing inclusive education requires teachers to meet the learning needs of both normal students and those with disabilities. In so-doing, teachers need to be equipped with required teaching competencies of inclusive education. This article describes 06 categories of inclusive teaching competencies of primary school teachers, including: 1) Identify, test and assessment; 2) Development of educational goals for students with disabilities; 3) Determination of educational activities/plans for students with disabilities; 4) Organization and implementation of educational and teaching activities for students with disabilities; 5) Usage of educational facilities and equipment for students with disabilities; and 6) Evaluation of progress of students with disabilities. Also, the authors proposed four measures of capacity building for inclusive teachers at primary schools as required by the 2018 general education program in the current Vietnamese education context.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Tổng cục thống kê, (2018). Điều tra quốc gia về người khuyết tật Việt Nam 2016. NXB Thống kê, Hà Nội.

[2] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018). Quy định về giáo dục hòa nhập đối với người khuyết tật, Ban hành kèm theo Thông tư số 03/2018/TT-BGDĐT ngày 29 tháng 01 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.

[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018). Chương trình giáo dục phổ thông, Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo

[4] NX Hải, (2015). Nghiên cứu năng lực thực hành nghề nghiệp trong giáo dục hòa nhập của giáo viên phổ thông, Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 60(6BC), ISSN 0868-3719.

[5] Conway RN, (2005). Encouraging Positive Interactions - Inclusion in Action. Thomson, Southbank, Victoria, Australia, 209-259.

[6] Joyce SC, (2004). Successful Inclusive Teaching, 4th Edition. Pearson Education., Inc,.

Published

2024-12-17

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Van Hung, N. and Nguyen Trang Thu, D. (2024) “ENHANCING THE CAPACITY OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON INCLUSIVE EDUCATION MEETING THE 2018 GENERAL EDUCATION CURRICULUM”, Journal of Science Educational Science, 69(5A), pp. 87–95. doi:10.18173/2354-1075.2024-0084a.

Similar Articles

11-20 of 154

You may also start an advanced similarity search for this article.