STUDENTS’ COMPETENCY IN USING LEARNING RESOURCES ON THE LEARNING MANAGEMENT SYSTEM AT HANOI NATIONAL UNIVERSITY OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2025-0049Keywords:
competency in utilizing learning materials, learning management system (LMS), students of Hanoi National University of EducationAbstract
This study evaluates the competency of using learning materials within the LMS at Hanoi National University of Education (HNUE LMS), involving 827 students from the faculties of Literature, History, Social Work, and Psychology and Education, within the Social Sciences sector. Research methods include surveys via questionnaires, document analysis, and statistical data processing using SPSS 20 software, employing a rating scale from 1 (poor) to 5 (excellent). Findings indicate that students' competency in utilizing learning materials is moderately good (M = 3.28); however, their skills in linking learning materials to academic tasks remain limited (M = 3.13). Factors influencing this competency include the quality of learning materials, technical infrastructure, students' learning attitudes, and their information technology skills. Based on these results, the study suggests solutions including organizing LMS training programs, upgrading technical support, enhancing the quality of learning materials, and developing a flexible learning environment to improve students' competencies in using learning resources, thereby enhancing overall academic effectiveness.
Downloads
References
[1] Al Amoush, A. B., & Sanduhu, K. (2019). LMS tools and data analysis approaches: Similarities and differences. In P. Pares, F. Moreira, & A. Mesquita (Eds.), Educational and social dimensions of digital transformation in organizations (pp. 65–76). IGI Global.
[2] Hiệu trưởng Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. (2021, September 21). Ban hành theo QĐ 3980/QĐ–ĐHSPHN ban hành Quy chế đào tạo đại học chính quy theo hệ thống tín chỉ.
[3] Nhương, L. V. (2015). Thực trạng và giải pháp sử dụng giáo trình điện tử để phát triển năng lực tự học cho sinh viên sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Phần C: Khoa học Xã hội, Nhân văn và Giáo dục, 4, 81–89.
[4] Tín, Đ. T., & Robetson, M. (2010a). Impacts of learning management system on learner autonomy in EFL learning. International Education Studies, 3(3), 3–11.
[5] Tuấn, N. M. (2020). Tác động của học liệu E-Learning đến tự học, tự bồi dưỡng phát triển chuyên môn của giáo viên tiểu học. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số đặc biệt tháng 01/2021, 109–114.
[6] Liên, C. T. X. (2021). Thực trạng sử dụng hệ thống quản lí học tập trong dạy học trực tuyến tại khoa Tiếng Anh, Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế. Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học Xã hội và Nhân văn, 130(6B), 49–63.
[7] Tín, Đ. T., & Robetson, M. (2010b). Responses to learning management system: A case study in higher education in Vietnam. Paper presented at the ACEC2010 Conference, Melbourne, Australia.
[8] Minh, N. N. (2020). The role of H on university branding: Evidence from Vietnam. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt/Egyptology, 17(4), 931–947.
[9] Alghamdi, S. R., & Bayaga, A. (2016). Use and attitude towards learning management systems (LMS) in Saudi Arabian universities. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(9), 2309–2330. https://doi.org/10.12973/eurasia.2016.1281a
[10] Lan, L. T. N. (2018). Khảo sát việc sử dụng nguồn học liệu trực tuyến giáo trình Life của sinh viên không chuyên ngữ, Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế. Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa, 2(3), 249–259.
[11] Bakar, N. A., Roslan, S., & Osman, M. N. (2014). Assessing students' readiness towards e-learning: A case study in Malaysia. Malaysian Journal of Educational Technology, 4(3), 51–64.
[12] Irfandi, Festiyed, Yerimadesi, & Sudarma, T. F. (2023). The use of learning management system (LMS) in the teaching and learning process: Literature review. Jurnal Pendidikan Fisika, 12(1), 81–90. https://doi.org/10.24114/jpfv12:4227