DEVELOPING STUDENTS' NATURAL INQUIRY SKILLS THROUGH THE DESIGN AND USE OF AR PRODUCTS IN TEACHING THE MOLECULE TOPIC - NATURAL SCIENCE GRADE 7
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2025-0021Keywords:
Augmented reality (AR) technology, natural inquiry skills, Grade 7 Natural ScienceAbstract
Augmented Reality (AR) technology is one of the groundbreaking achievements in the field of science and technology, allowing users to interact and perform actions with 3D models in a virtual environment. By combining learning from the real world with technological elements, AR has brought about new experiences, fostering creativity, critical thinking, and the ability to engage in self-directed learning for students. In this study, we used the CoSpace Edu software to design four AR products for the topic "Molecules" in the Natural Science curriculum for Grade 7, aiming to develop students' natural inquiry skills. The study was conducted with 186 students across various environments to assess the impact of AR on the development of students' natural inquiry skills before and after exposure. The experimental results show an effect size (ES) of 1.36 and an independent t-test value of p = 0.7968.10-5, indicating that the impact of AR significantly influences students' cognition and natural inquiry skills. This confirms the effectiveness and feasibility of using AR to develop natural inquiry skills in students through its application in learning Natural Science in Grade 7.
Downloads
References
[1] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục & Đào tạo).
[2] Yunqiang C, Qing W, Hong C, Xiaoyu S, Hui T & Mengxiao T, (2019). An overview of augmented reality technology. Journal of Physics: Conference Series 1237(2019)022082. Doi: 10.1088/1742-6596/1237/2/022082.
[3] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học Tự nhiên (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Bộ Giáo dục & Đào tạo). [4] NM Đức, PT Hữu, TT Tươi, LĐB Khanh, VH Hướng & NG Khánh, (2023). Ứng dụng công nghệ thực tế ảo tăng cường (AR) trong dạy học phần Hóa Vô cơ 10 nhằm phát triển năng lực tự học của học sinh. Tạp chí Khoa học Giáo dục Trường Đại học Sư Phạm Hà Nội, 68(2A), 201-212, DOI: 10.18173/2354-1075.2023-0052.
[5] TTN Ánh, NTT Trang, NTT Hoài, (2023). Đề xuất quy trính sử dụng công nghệ thực tế ảo tăng cường (AR) trong dạy học chủ đề “Trái đất và Bầu trời” (Khoa học Tự nhiên 6). Tạp chí Giáo dục, 23(23), 24-29.
[6] Ezgi PY, (2022). Augmented Reality Applications in Education: Arloopa Application Example. Higher Education Studies, Canadian Center of Science and Education, 2(2), 47-53.
[7] Irwansyah FS, Yusuf YM, Farida I & Ramdhani MA, (2017). Augmented reality (AR) technology on the Android Operating System in chemistry learning. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 288(2017)012068. Doi: 10.1088/1757-899X/288/1/012068.
[8] VC Nghi, (2024). Xây dựng công cụ đánh giá Năng lực tìm hiểu khoa học tự nhiên của học sinh ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Giáo dục: Nghiên cứu và ứng dụng, 2(309), 264-266.