SOME POSITIVE DISCIPLINE EDUCATION METHODS FOR PRESCHOOL CHILDREN

Authors

  • Le Thi Luan Research Center of Preschool Education, The Vietnam Institute of Educational Sciences, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0090

Keywords:

Positive discipline education, preschool children, preschool education students, preschool teachers

Abstract

Positive discipline education is a trending educational method that is receiving attention in education in general and preschool education in particular. To help preschool education students and preschool teachers understand the importance of positive discipline education and grasp positive discipline education measures for preschool children. The article uses the method of systematizing, generalizing, analyzing theories of positive discipline, and reviewing documents on positive discipline education so that educators can understand what positive discipline education is, the necessity of positive discipline education for preschool children, and positive discipline education measures in particular; at the same time, it gives some suggestions for preschool education students in training institutions and preschool teachers to change their concepts and perceptions in positive discipline education for preschool children in the current period.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Quốc Hội, Luật số: 43/2019/QH14, Luật Giáo dục, ban hành ngày 14 tháng 6 năm 2019.

[2] Bộ giáo dục và đào tạo dự án phát triển giáo dục trung học phổ thông giai đoạn 2 (2015), Tài liệu bồi dưỡng giáo viên trung học phổ thông về giáo dục kỉ luật tích cực.

[3] TT Nam (chủ biên), VTN Minh, NM Thành & VN Dự, (2021). Giáo dục kỉ luật tích cực cho trẻ em lứa tuổi MN, Tài liệu BDGV theo đề án 33, Bộ GD & ĐT.

[4] https://www.unicef.org/vietnam/vi/thông cáo báo chí/ unicef-khuyến-khích-kỉ-luật-tích-cực-trong-cách-giáo-dục-trẻ, ngày 20 tháng 11 năm 2018.

[5] Tổ chức Plan tại Việt Nam (2009), Phương pháp kỉ luật tích cực; (20166) Phương pháp kỉ luật tích cực – tài liệu dành cho tập huấn viên.

[6] Jane Nelsen, Edd, Lynn Lott, MA, MFT & Stephen Glenn H, (2021). Phương pháp giáo dục kỉ luật tích cực (Bộ 2 Tập). NXB Công thương, Hà Nội.

[7] https://nsti.vista.gov.vn/projects/dth/nghien-cuu-giao-duc-ky-luat-tich-cuc-doi-voi-hoc-sinh-cac-truong-trung-hoc-pho-thong-nham-giam-thieu-bao-luc-hoc-duong-tai-tien-giang-110446.html truy cập 15h11 phút ngày 23/9/2024.

[8] https://doi.org/10.54607/hcmue.js.21.2.3825(2024) truy cập 15h17 phút ngày 23/9/2024.

[9] Joan ED, (2006). Tài liệu “Kỉ luật tích cực trong thực hành làm cha mẹ hàng ngày” của Save childrend - Tổ chức Cứu trợ Trẻ em – Văn phòng đại diện tại Việt Nam.

[10] http://www.positiveparentingconnection.net/positive-disciplinePositiveDisciplineDr.Jane Nelsen.

[11] PT Nga, LT Luận & MTC Nhung, (2023). Giáo dục kỉ luật tích cực cho trẻ em lứa tuổi mầm non. Đại học Đà Nẵng.

[12] LT Nhung & BT Lâm, (2022). Thiết kế và sử dụng tình huống giáo dục long biết ơn cho trẻ 5 – 6 tuổi. Tạp chí Khoa học, Đại học Sư phạm Hà Nội, 67(4A), 143-153.

[13] “Discipline Definition & Meaning | Britannica Dictionary”. www.britannica.com. Retrieved 2024-05-07. Truy cập 14h30 phút ngày 23/9/2024.

[14] https://hieuluat.vn/tu-dien-phap-luat/ky-luat-la-gi-loi-ich-cua-ky-luat

[15] Teresa L, Jody Mc & Suzanne S, (2018), Kỉ luật tích cực trong nhà trường và trong lớp học: hướng dẫn giáo viên tổ chức hoạt động cho trẻ (Bình Max dịch). NXB Phụ nữ, Hà Nội.

[16] https://hnue.edu.vn/hoithaonckh/p/khoa-tap-huan-ap-dung-ky-luat-tich-cuc-trong-quan-ly-lop-hoc-o-truong-mam-non-9113 truy cập 15h 30 phút ngày 23/9/2024

Published

2024-10-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Luan, L. (2024) “SOME POSITIVE DISCIPLINE EDUCATION METHODS FOR PRESCHOOL CHILDREN”, Journal of Science Educational Science, 69(4A), pp. 162–173. doi:10.18173/2354-1075.2024-0090.

Similar Articles

31-40 of 170

You may also start an advanced similarity search for this article.