SOME MEASURES TO CREATE LEARNING MOTIVATION FOR STUDENTS IN TEACHING THE CONTENT OF “INTEGERS” IN GRADE 6 MATHEMATICS
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2025-0011Keywords:
extrinsic motivation, intrinsic motivation, learning motivation, mathematics learning motivation, mathematics educationAbstract
In teaching in general and teaching mathematics in particular, creating learning motivation for students is a critical task, significantly impacting the quality of students' learning. This paper studied the concepts of learning motivation, types of learning motivation, and some measures to create learning motivation for students proposed by other authors. Based on that, the paper proposes a concept of mathematics learning motivation and some pedagogical measures to create learning motivation for students in teaching the content of “Integers” in Grade 6 Mathematics.
Downloads
References
[1] NB Kim, (2018). Phương pháp dạy học môn Toán. Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.
[2] L Bomia, L Beluzo, D Demeester, K Elander, M Johnson, B Sheldon, (1997). The impact of teaching strategies on intrinsic motivation. Educational Resources Information Center (ERIC), 1- 27.
[3] Hassan Hossein-Mohand and Hossein Hossein-Mohand, (2023). Influence of motivation on the perception of mathematics by secondary school students. Frontiers in Psychology, 13, 1-16.
[4] NT Dung, PTT Anh, (2012). Những nhân tố tác động đến động lực học tập của sinh viên: Nghiên cứu tại một trường đại học ở Hà Nội. Tạp chí Kinh tế và Phát triển. (Số đặc biệt), 24-30.
[5] NTT Dung, (2021). Tạo động lực học tập cho học sinh - Một năng lực cần thiết của giáo viên phổ thông đáp ứng giáo dục 4.0. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, (43), 1-5.
[6] NT Ha, (2024). Cooperative learning as an instructional strategy to enhance motivation among university students. HNUE Journal of Science, Educational Sciences, 69(3), 83-88.
[7] H Phê, (2003). Từ điển Tiếng Việt. Nhà xuất bản Đà Nẵng.
[8] CC Pinder, (2008). Work motivation in organizational Behavior (second edition). Psychology Press.
[9] RJ Wlodkowski, (1978). Motivation and teaching: A practical guide. National Education Association of the United States.
[10] CA Ames, (1990). Motivation: What Teachers Need to Know. Teachers College Record, 91(3), 409-421.
[11] JA Middleton and PA Spanias, (1999). Motivation for Achievement in Mathematics: Findings, Generalizations, and Criticisms of the Research. Journal for Research in Mathematics Education, 30(1), 65-88.
[12] LTB Ngọc, (2016). Một số giải pháp tạo động lực học tập cho học sinh bậc phổ thông. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, (134), 59-62.
[13] ĐTK Oanh, (2013). Một số hướng tiếp cận trong nghiên cứu động cơ học tập. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh, (48), 138-148.
[14] L Hauser, (2014). Work motivation in organizational behavior. Economics, Management, and Financial Markets, 9(4), 239-246.
[15] HTM Nga và NT Kiệt, (2016). Phân tích các nhân tố tác động đến động lực học tập của sinh viên kinh tế trường đại học cần thơ. Tạp chı́ Khoa học Trường Đai học Cần Thơ, (46d), 107-115.
[16] S Abramovich, AZ Grinshpan and DL Milligan, (2019). Teaching Mathematics through Concept Motivation and Action Learning. Education Research International, (2019), 1-13.
[17] HH Khoái (Tổng chủ biên), NH Đoan (Chủ biên), NC Cường, TM Cường, ĐM Cường, SĐ Quang, LB Thắng, (2021). Toán 6, tập 1. Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.
[18] Bộ Giáo dục & Đào tạo, (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Toán 2018.