MEASURES TO DEVELOP CHILDREN'S PREWRITING SKILLS INTELLECTUAL DISABILITY 5 – 6 YEARS OLD

Authors

  • Nguyen Thi Ha Center of Special Education, The Vietnam National Institute of Education Sciences, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0101

Keywords:

intellectual disability, skills, pre-writing skills, developing pre-writing skills

Abstract

The article provides criteria for measuring the level of development of pre-writing skills of children with intellectual disabilities based on the criteria in the preschool education program and the Development Standards for 5-6-year-old children prescribed by the Ministry of Education and Training on pre-writing skills. Each criterion has specific indicators, from which 5 measures are proposed to develop pre-writing skills for children with intellectual disabilities aged 5-6 years: Measures to design and select games according to the goal of developing pre-writing skills; Building a play environment that creates excitement and stimulates children to learn to write; Using a variety of games according to the content of developing pre-writing skills; Increase opportunities for children to practice pre-writing skills in games; Praise and encourage children when playing games. These measures are designed to suit children's developmental characteristics, helping children gradually grasp and practice basic skills, creating a solid foundation for learning in the next stage.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] VNIES - Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, (2005), Điều tra quốc gia về giáo dục cho trẻ khuyết tật ở Việt Nam.

[2] NTT Hương, (2020). Phát triển kĩ năng vận động tinh và ảnh hưởng của nó đến khả năng viết chữ của trẻ khuyết tật trí tuệ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(3), 45-52.

[3] MTM Hoa, (2019). Phương pháp giảng dạy đặc biệt trong việc phát triển kĩ năng tiền viết cho trẻ em tại các trung tâm giáo dục đặc biệt. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 64(7), 33-40.

[4] LTM Nguyệt, (2018). Nghiên cứu sự phát triển kĩ năng tiền viết ở trẻ em mầm non. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 63(5), 27-35.

[5] TV Nam, (2017). Giáo dục kĩ năng tiền viết cho trẻ khuyết tật trí tuệ trong bối cảnh giáo dục hòa nhập. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 62(10), 50-57

[6] DSM – 5 Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders 5 edition. American Psychiatric Association Washington DC, 2013.

[7] H Phê, (1988). Từ điển Tiếng Việt. NXB Khoa học Xã hội, Hà Nội.

[8] NT Hà, (2023). Sử dụng trò chơi phát triển kĩ năng tiền viết cho trẻ khuyết tật trí tuệ 5 – 6 tuổi. Luận văn thạc sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

[9] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2018). Chương trình Giáo dục mầm non. NXB Giáo dục, Hà Nội.

[10] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2010). Thông tư ban hành quy định về bộ chuẩn phát triển trẻ em năm tuổi, Số: 23/2010/TT-BGDĐT.

Published

2024-10-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Ha, N. (2024) “MEASURES TO DEVELOP CHILDREN’S PREWRITING SKILLS INTELLECTUAL DISABILITY 5 – 6 YEARS OLD”, Journal of Science Educational Science, 69(4A), pp. 276–285. doi:10.18173/2354-1075.2024-0101.

Similar Articles

1-10 of 84

You may also start an advanced similarity search for this article.