EDUCATING VIOLENCE PREVENTION ON SOCIAL NETWORKS FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN CAU GIAY DISTRICT, HANOI

Authors

  • Luu Thi Thu Ha Faculty of Politics – Civic Education Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam
  • Ngo Thu Hang K70C, Faculty of Politics – Civic Education, Hanoi National University of Education, Hanoi city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0003

Keywords:

school violence on social networks, school violence prevention education on social networks, students, high school

Abstract

The increasing cases of school violence on social networks have left physical and mental consequences on high school students. By analyzing documents and survey data related to awareness and skills of preventing school violence on social networks of high school students in Cau Giay district, Hanoi, the article focuses on clarifying the necessity of such education to prevent school violence on social networks for students. On that basis, we propose a number of measures to educate school violence prevention on social networks in high school

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Nghị định số 80/2017/NĐ-CP Quy định về môi trường giáo dục an toàn, lành mạnh, thân thiện, phòng chống bạo lực học đường.

[2] Chỉ thị số 993/CT-BGDĐT về việc tăng cường giải pháp phòng, chống bạo lực học đường trong cơ sở giáo dục.

[3] Faye Mishna, Mona Khoury-Kassabri, Tahany Gadalla & Joanne Daciuk, (2011). Risk factors for involvement in Cyberbullying: Victims, bullies, and bully–victims. Children and Youth Services Review, doi: 10.1016/j.childyouth.2011.08.03.

[4] MT Mai, (2016). Bạo lực tinh thần từ mặt trái của mạng xã hội. Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, Tập 61, số 6B, tr 61-67.

[5] NTM Hương, (2020). Một số biểu hiện ứng phó tiêu cực của học sinh bị bạo lực học đường tại các trường trung học cơ sở ở thành phố Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, Số 491 (Kì 1 - 12/2020), tr 22-27.

[6] TTM Hồng, (2021). Giáo dục phòng chống bạo lực học đường trong dạy học môn Giáo dục công dân ở bậc trung học cơ sở theo chương trình giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, Tập 66, số 4, tr 48 - 58.

[7] LQ Hưng, NT Trang, NTT Mai, PV Tư và NTM Hương, (2020). Công tác xã hội với vấn đề bạo lực học đường. NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

[8] Smith, Morita, Junger Tas, Olweus, Catalano, Violence in school: An overview, In P.K. Smith (Ed). The response in Europe (pp.1-14), London.

[9] Akiba Akiba M., LeTendre G. K., Baker D. P. & Goesling B. (2002). Student Victimization: National and System Effects on School Violence in 37 Nations, American Educational Research Journal, 39 (4), pp. 829-853.

[10] HV Sơn, NTD My, NHN Trâm, (2016). Bạo lực học đường - Cần có cái nhìn khoa học về khái niệm. Kỷ yếu Hội thảo thực trạng và giải pháp ngăn chặn bạo lực học đường trong trường phổ thông, tr 56 - 60.

[11] Bill Belsey, (2005). Confronting the Pedagogical Challenge of Cyber Safety. Australian Journal of Teacher Education, 33(3).

[12] NĐ Thanh, (2013). Phân loại bạo lực học đường giữa học sinh và học sinh ở bậc trung học hiện nay. Tạp chí Giáo dục, số 310, tr 9-19.

[13] TV Công, NPH Ngọc, NT Dương, NT Thắm, (2015). Chiến lược ứng phó của học sinh với bắt đầu trực tuyến. Tạp chí Nghiên cứu Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội, 31(3), tr. 11-24.

[14] NT Hằng, NH Nam, NM Phúc, (2023). Nâng cao hiệu quả phòng chống bạo lực học đường trên mạng xã hội cho học sinh trung học phổ thông tại địa bàn quận Cầu Giấy, Hà Nội. Kỷ yếu Hội nghị sinh viên nghiên cứu khoa học năm học 2022 – 2023. NXB Đại học Sư phạm Hà Nội, tr 311-322.

Published

2024-01-11

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thu Ha, L.T. and Hang, N.T. (2024) “EDUCATING VIOLENCE PREVENTION ON SOCIAL NETWORKS FOR HIGH SCHOOL STUDENTS IN CAU GIAY DISTRICT, HANOI”, Journal of Science Educational Science, 69(1), pp. 24–32. doi:10.18173/2354-1075.2024-0003.

Similar Articles

51-60 of 70

You may also start an advanced similarity search for this article.