EVALUATION OF SCHOOL BULLYING PREVENTION EDUCATION ACTIVITIES FOR STUDENT IN DA NANG CITY

Authors

  • Le Thi Hien Faculty of Psychology and Education, The University of Danang - University of Science and Education, Da Nang city, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0121

Keywords:

School bullying; educational activities; students in Da Nang city

Abstract

The study evaluates the level of implementation of educational activities and the involvement of educational forces in preventing school bullying for students by using questionnaires and survey methods. A total of 459 high school teachers in Da Nang city participated. Results show that the content that teachers are most interested in implementing is related to appropriate behavior when encountering school bullying situations, followed by knowledge about bullying and bullying prevention skills. These contents are implemented through many forms and methods, with class activities and school-wide flag ceremony being the most frequent. The most commonly used methods are explanation storytelling. The participation of the homeroom teachers, general supervisors, and school boards is the greatest. These activities have been somewhat effective and useful in reducing school bullying. From the research results, we make some recommendations to improve the effectiveness of organizing school bullying prevention educational activities for students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Plan International and ICRW, (2015). Are schools safe and gender-equal spaces? Findings from a baseline study of School Related Gender-based Violence in five countries in Asia. Washington DC/Woking, UK: International Centre for Research on Women/Plan International, (Research Report of Promoting Equality and Safety in Schools PEASS).

[2] TV Công, (2018). Bắt nạt ở học sinh trong thời đại số. Tạp chí Tâm lí học, 11(263), 28 - 41.

[3] Solberg ME & Olweus D, (2003). Prevalence estimation of school bullying with the Olweus Bully/Victim Questionnaire. Aggressive Behavior.

[4] Polanin JR, Espelage DL & Pigott TD, (2012). A meta-analysis of school-based bullying prevention programs' effects on bystander intervention behavior. School Psychology Review, 41(1), 47 - 65.

[5] ĐH Nga, (2015). Hiện trạng hành vi bắt nạt ở một số trường trung học phổ thông tại thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Tâm lí học xã hội, 4, 52-60.

[6] PTT Ba & TTQ Anh, (2016). Bắt nạt qua mạng ở học sinh trung học phổ thông và một số yếu tố liên quan. Tạp chí nghiên cứu Y học, 15(2), 42 – 48.

[7] TV Công. (2017). Thực trạng bắt nạt ở học sinh Việt Nam. Tạp chí Khoa học Xã hội và Nhân văn, 4(3), 465-479.

[8] NTV Thanh, (2020). Nghiên cứu đặc điểm nhân cách học sinh phổ thông trung học bị bắt nạt học đường ở thành phố hồ chí minh. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 65(9), 90-98.

[9] HTT Quỳnh, (2021). Các yếu tố ảnh hưởng đến triệu chứng trầm cảm của nạn nhận bị bắt nạt trực tuyến trong sinh viên đại học ở Việt Nam. Tạp chí Khoa học trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(3), 185-193.

[10] NTB Hạnh & TV Công, (2017). Thực trạng bắt nạt trực tuyến ở học sinh trung học phổ thông trên địa bàn thành phố Đà Nẵng. Kỉ yếu Hội thảo quốc tế Tâm lí học Khu vực Đông Nam Á lần thứ nhất “Hạnh phúc con người và phát triển bền vững”, RCP, 354-362

[11] HT Hải, LV Hiền & LT Hiền, (2020). Mối quan hệ giữa bị bắt nạt học đường và mức độ stress tâm lí. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, 18(10), 24-27.

[12] Nguyen, PTH, Le DM, Nguyen ATT & Le LTP, (2021). The current situation of school bullying among secondary school students in Da Nang city, Vietnam. Journal Of Advanced Pharmacy Education and Research, 11(4), 74-79.

[13] Olweus D & Limber SP, (2010). Bullying in school: evaluation and dissemination of the Olweus bullying prevention program. Am J Orthopsychiatry. 2010;80(1):124–134.

[14] HN Thăng & PT Hùng, (1997). Tổ chức hoạt động giáo dục. NXB Giáo dục, 1997.

[15] NT Huyền, (2019). Giáo dục phòng, chống bắt nạt học đường cho học sinh các trường trung học cơ sở. Tạp chí Giáo dục, 2, 115 - 120.

[16] Ando M, Asakura T, Ando S & Simons-Morton B, (2007). A psychoeducational program to prevent aggressive behavior among Japanese early adolescents. Health Education & Behavior, 34(5),765-776

[17] Kristi K, (2012). Social Skills Training as a means of improving intervention for bullies and victims. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 45, 239 – 246.

[18] Stan C & Beldean IG, (2014). The development of social and emotional skills of students - Ways to reduce the frequency of bullying-type events. Experimental results. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 114, 735-743.

[19] Silva JL, Oliveira WA, Carlos DM, Lizzi EAS, Rosário R & Silva M, (2018). Intervention in social skills and bullying. Rev Bras Enferm, 71(3), 1085-91.

[20] Bộ Giáo dục và Đào tạo, (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT là về Điều lệ trường Trung học cơ sở và Trung học phổ thông các cấp.

Published

2024-05-02

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Hien, L. (2024) “EVALUATION OF SCHOOL BULLYING PREVENTION EDUCATION ACTIVITIES FOR STUDENT IN DA NANG CITY”, Journal of Science Educational Science, 69(5), pp. 97–107. doi:10.18173/2354-1075.2024-0121.

Similar Articles

41-50 of 171

You may also start an advanced similarity search for this article.