DEVELOPING THE CAPACITY TO ORGANIZE PLAY ACTIVITIES FOR COLLEGE STUDENTS IN EARLY EARLY EARLY EARLY EDUCATION AT TIEN GIANG UNIVERSITY

Authors

  • Phung Thi Ha Faculty of Education and Basic sciences, Tien Giang University, Tien Giang province, Vietnam

DOI:

https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0081

Keywords:

students, abilities, fun activities, preschool education

Abstract

The issue of organizing play activities for children in preschools has been studied from many different angles, but there is still little research on the capacity to organize play activities for students majoring in Early Childhood Education. The author used a questionnaire survey method to collect opinions from student lecturers and preschool teachers at several schools in My Tho city, Tien Giang province, to determine the level of importance and feasibility of students' ability to organize play activities during their studies and practice at the pedagogical school. Additionally, it aimed to assess the level of satisfaction of preschool teachers with the organization of play activities by students during their internship in preschool settings. From this, the author proposes measures to develop the capacity to organize play activities for students majoring in Early Childhood Education at Tien Giang University.

Downloads

Download data is not yet available.

References

[1] Damovska L. (1996). Conditions for Appropriate Pedagogical Organizing and Performing of Play in the Preschool Institutions in Macedonia. University of Oulu arly Education Canter, p. 149.

[2] Samuelsson IP, (2006). “Play and Learning – inseparable dimensions in preschool practice”. Early Child Development and Care, 176(1), 47-65, https://doi.org/10.1080/0300443042000302654.

[3] Vorkapic S., et al (2015). How Students of Preschool Education Perceive Their Play Competences-An Analysis of Their Involvement in Children's Play. Center for Educational Policy Studies Journal, 5(1), 111-130.

[4] NTH Giang (2016). “Biện pháp nâng cao năng lực nghề nghiệp cho sinh viên ngành Sư phạm mầm non nhằm đáp ứng yêu cầu của thực tiễn”. Tạp chí giáo dục, số đặc biệt tháng 09/2016.

[5] NT Huyền (2021). “Một số hướng về kĩ năng tổ chức HĐVC cho sinh viên sư phạm mầm non hiện nay”. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số đặc biệt, tháng 05/2021, 81-86.

[6] VX Hùng (2012). Dạy học hiện đại và nâng cao năng lực dạy học cho giáo viên. NXB Lao động - Xã hội, Hà Nội.

[7] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2003). Quyết định số 36/2003/QĐ-Bộ Giáo dục và Đào tạo về quy chế thực hành, thực tập sư phạm áp dụng cho các trường ĐH, CĐ đào tạo giáo viên phổ thông, mầm non trình độ cao đẳng hệ chính quy. Ngày 1 tháng 8 năm 2003.

[8] Schneckenberg D & Wildt J, (2006). The Challenge of a Competence in Academic Staff Development, N.-Y, CELT.

[9] H Phê (chủ biên) (2008). Từ điển tiếng Việt. Trung tâm Từ điển học, NXB Đà Nẵng.

[10] Denyse T, (2002). “The Competency-Based approach: Helping learners become autonomous”. In Adult Education – A Lifelong Journey, 5. Gouvernement du Québec, Ministère de l'éducation.

[11] ĐT Hưng, (2012). “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”. Tạp chí Quản lí giáo dục, 43, 18-26.

[12] Gunter B, (1996). Nhập môn xã hội học tổ chức. NXB Thế giới, Hà Nội.

[13] Daves U, (2023). <https://hrleaders.co/content/dave-ulrich-whats-next-for-hr-to-create-value-in-the-ever-evolving-business-context?format=amp>,

[14] NTA Tuyết và cộng sự (2018). Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

[15] Bộ giáo dục và Đào tạo (2002). Chuyên đề “Tổ chức cho trẻ vui chơi ở trường mầm non”. Trường CĐ Sư phạm Mẫu giáo TƯ3; thành phố Hồ chí Minh.

[16] Schneckenberg D & Wildt J, (2006). The Challenge of a Competence in Academic Staff Development. Centre for Excellence in Learning and Teaching, N.-Y, CELT.

Published

2024-10-01

Issue

Section

Educational Science: Social Science

How to Cite

Thi Ha, P. (2024) “DEVELOPING THE CAPACITY TO ORGANIZE PLAY ACTIVITIES FOR COLLEGE STUDENTS IN EARLY EARLY EARLY EARLY EDUCATION AT TIEN GIANG UNIVERSITY”, Journal of Science Educational Science, 69(4A), pp. 66–78. doi:10.18173/2354-1075.2024-0081.

Similar Articles

21-30 of 170

You may also start an advanced similarity search for this article.