APPLYING UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING (UDL) IN THE IMPLEMENTATION AND DEPLOYMENT OF INCLUSIVE EDUCATION POLICIES IN VIETNAM – CURRENT SITUATION AND SOLUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0075aKeywords:
Chính sách giáo dục, giáo dục hòa nhập, thách thức, thiết kế tổng thể cho việc học tập, giáo dục toàn diện, trẻ khuyết tậtAbstract
In the context of globalization, the right to education for children with disabilities is an urgent and important issue. In Vietnam, despite the government's issuance of policies such as the Disability Law (2010) and the Education Law (2019), not all children with disabilities have access to quality inclusive education. Universal Design for Learning (UDL) is a flexible educational approach that supports children with disabilities in effective learning participation. However, the implementation of UDL in Vietnam faces numerous challenges, such as a lack of infrastructure, insufficient capacity of teachers and administrators, and a lack of awareness from families and the community. To promote the application of UDL in inclusive education, supportive policies, teacher training, infrastructure investment, and enhanced community involvement are needed. The adoption of UDL will ensure the right to education and improve the quality of education for all children, especially those with disabilities.
Downloads
References
[1] TN Giao & LV Tạc (đồng chủ biên) NX Hải, NT Hằng, LT Loan, TT Thiệp, PM Mục, NT Thị Nho & NTH Yến. (2010). Quản lí Giáo dục hòa nhập. NXB Phụ nữ, Hà Nội.
[2] NX Hải, (2010). Quản lí giáo dục hòa nhập. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3] NH Kiên, (2017). Giáo dục hòa nhập ở trường tiểu học cho trẻ em mồ côi sống tại các cơ sở bảo trợ xã hội. Luận án Tiến sĩ, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4] BT Lâm & HT Nho, (2012). Giáo dục hòa nhập. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5] N Quỳnh. (2018). Tạo môi trường giáo dục bình đẳng, chất lượng cho người khuyết tật. Báo Nhân dân.
[6] LV Tạc. (2006). Giáo dục hòa nhập cho trẻ khuyết tật bậc Tiểu học. NXB Lao động - Xã hội, Hà Nội.
[7] NT Thành. (2016). Chính sách giáo dục trẻ khuyết tật - Thực trạng và đề xuất hoàn thiện. Ban Nghiên cứu Giáo dục Đặc biệt.
[8] CAST, (2018). The UDL Guidelines are a tool used in the implementation of Universal Design for Learning. https://www.researchgate.net/figure/CAST-2018-Universal-Design-for-Learning-Guidelines-version-22-Retrieved-from_fig1_359340186.
[9] Smith, J., Brown, L., & Taylor, R., (2016). The impact of Universal Design for Learning on student outcomes. Journal of Special Education Technology, 31(3), 145-157.
[10] WHO, (2011). World report on disability. Geneva: WHO.